Tekstil Sektörünün Rekabet Gücünün Artması İçin 5 Önemli Başlık
6 Eylül 2024Enerji Maliyetleri Türkiye’de enerji maliyetlerinin yükselmesi, üretim maliyetlerini artırıyor. Tekstil sektörü de yüksek enerji tüketimi gerektiren bir sektör olduğundan bu durum, ürünlerin maliyetini doğrudan etkiliyor. Hammadde Fiyatları Hammadde maliyetlerindeki artış, üretim sürecinde kullanılan malzemelerin fiyatını yükseltiyor. Bu da nihai ürün...
Tekstil İhracatının Canlanması İçin 6 Adım
23 Ağustos 2024Ülkemizde tekstil ihracatının canlanması ve büyüme potansiyelini gerçekleştirmesi için atılabilecek adımlar: 1. Katma Değerli Ürünlere Yönelme Türkiye, düşük katma değerli ürünlerden ziyade, teknoloji, yazılım, olanaklarını da kullanarak yüksek katma değerli ürünlere odaklanmalı. Ar-Ge yatırımlarını artırarak, yerli üretimde yenilikçi ve rekabetçi...
Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörü 1,7 Milyar Dolarlık İhracatla Temmuz Ayında Üçüncü Sırada!
10 Ağustos 2024Temmuz ayında Türkiye’nin ihracat şampiyonları otomotiv endüstrisi, kimyevi maddeler ve hazır giyim sektörleri oldu. Geçen ay Türkiye’nin en yüksek ihracat rakamına ulaşan sektörü otomotiv endüstrisi oldu. 3,1 milyar dolarlık dış satımla bu alanda lider konuma geçti. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)...
Tekstil Alışverişleri ile İlgili Rakamlar Bize Ne Söylüyor?
10 Temmuz 2024Ipsos Tekstil Paneli araştırmasından derlenen bilgiler; alışveriş sepetlerinde ne gibi değişiklikler olduğunu, en çok neye harcama yaptığımızla ilgili görüş, tutum ve davranış ölçümlemelerini gösteriyor. Nisan’23-Mart’24 döneminde bir birey kendisi ya da yakınları için ortalama 39 adet giyim, aksesuar ve ayakkabı...
Gallup Küresel İş Yerinin Durumu Raporu Yayınlandı
26 Haziran 2024Gallup, 2024 yılı ‘State of Global Workplace’ raporunu yayınladı. Rapora göre çalışan bağlılığı global olarak durgun. 2023 yılı raporunda, küresel işgücündeki bağlılık ve genel memnuniyet eksikliğine dikkat çekilmiş ve bu eğilimin artacağı öngörülmüştü. Yeni rapor, öngörüleri doğru çıkardı; bağlılığı düşenlerin...
2024 Tekstil Sektörü Trendleri
2 Haziran 2024Küresel ekonomik yavaşlama, enflasyon ve dünya çapında tırmanan çatışmalar, tekstil endüstrisinin tüm sektörlerine damgasını vurdu. Bu küresel ortam, tekstil işletmeleri için hem yeni zorluklar hem de öngörülemeyen fırsatlar sunabilir. İşte 2024 yılında küresel tekstil trendlerini belirleyecek dört temel gözlem. Doğu’ya...
Tüketiciler Neden Fiziksel Alışverişi Tercih Ediyor?
18 Mayıs 2024Müşterilerin yüz yüze, fiziksel alışverişi tercih etme motivasyonunu anlamak, mağaza yöneticilerinin bu tercihleri karşılayabileceği anlamına geliyor. Raydiant tarafından yapılan Tüketici Davranışının Durumu raporuna göre, online alternatifler yerine mağaza deneyimini tercih edenler en çok şunlara değer veriyor: 1.Fiziksel ürünleri görebilme, dokunabilme...
Teknoloji Trendleri 2024 Raporu Yayınlandı
6 Mayıs 2024Deloitte, Teknoloji Trendleri 2024 Raporu’nu yayınlandı. Deloitte’un 15 yıldır yayınladığı rapor hem iş hem de teknoloji liderlerinin temel trendleri, arka plandaki gürültüden ayırt etmelerini ve teknolojinin evrimini iş dünyasında devrim yaratacak bir araç olarak benimsemelerine yardımcı olmalarını amaçlıyor. Deloitte’un 15....
CEO’lar Gelir Artışı ve Kârlılık Konusunda İyimser
22 Nisan 2024Ernst & Young (EY), “CEO Görünümü 2024 Araştırması” sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre CEO’ların büyük kısmı, küresel ekonominin düşük büyümeyle devam edeceğini veya hiç büyümeyeceğini düşünüyor. Ayrıca CEO’ların %64’ü gelir artışında ve %63’ü ise kârlılıkta artış bekliyor; verimliliği artırma ve işlerini...
2023’te Online Alışverişte Neler Oldu?
5 Nisan 2024Ipsos E-Ticaret Paneli’nden elde ettiği 2023 yılı verilerini yayınladı. Verilere göre 2023 yılında online alışverişçilerin harcaması %96 arttı ve ortalama bir birey, online alışveriş için 15.362 TL harcadı. Online alışveriş harcaması ile ilgili görüş, tutum ve davranış ölçümlemelerine yer verilen...