Müşterilerin yüz yüze, fiziksel alışverişi tercih etme motivasyonunu anlamak, mağaza yöneticilerinin bu tercihleri karşılayabileceği anlamına geliyor.
Raydiant tarafından yapılan Tüketici Davranışının Durumu raporuna göre, online alternatifler yerine mağaza deneyimini tercih edenler en çok şunlara değer veriyor:
1.Fiziksel ürünleri görebilme, dokunabilme ve onlarla etkileşime geçebilme (%33)
2.Fiziksel bir konumun sağladığı genel deneyim (%26)
3.Teslimatı beklemenin aksine, yerinde deneyimlerin sağladığı yakınlık (%13)
Mağazadan alışveriş, çevrimiçi deneyimlerin sunamadığı bir topluluk ve bağlantı biçimi sunuyor. Dünyadaki tüketici nüfusunun büyük bir kısmının kendini izole ve alışılagelmiş toplumsal rutinlerinden yoksun hissettiği günümüzde, bu durum her zamankinden daha doğru olabilir.
Ayrıca bir ürünü ilk elden incelemenin ve o ürünün teslimat yoluyla gelmesini beklemek zorunda olmamanın tartışılmaz faydalarını da göz önünde bulundurmakta fayda var.
Müşteri hizmetlerini iyileştirmek için fazla mesai yapmak, mağazada alışveriş deneyimini geliştirmenin açık bir yolu. Bir ya da daha fazla çalışanla kurulan unutulmaz bir etkileşim, müşteriyi geri çekmek için yeterli olabilirken, kötü bir etkileşim müşteriyi (muhtemelen dijital) rakiplerin kucağına itebilir.
Müşterilerin bir işletmeye karşı hissettikleri sadakat düzeyi, o işletmenin kaderini belirleyebilir. Zor zamanlarda, sadakat, bir müşterinin fiziksel konumunuzu ziyaret etmekten daha kolay veya daha güvenli bir seçeneği kullanması (alternatif çevrimiçi deneyimler aramak veya fiziksel konumları olan daha uygun rakipleri ziyaret etmek gibi) arasındaki fark olabilir. Bir müşteri aynı fiziksel mekânı defalarca ziyaret ederek görünüşte sadık bir müşteri haline gelebilir. Tek bir kötü deneyimle sadakatleri kaybolabilir.
Müşterilerin olumlu bir mağaza deneyimi istediklerini bilmek ve bu deneyimi gerçekten sağlamak çok farklı düzeylerde bağlılık gerektirir. Bilmek çok az şey gerektirirken, deneyimi sağlamak gerekir:
· Zaman
· Finansal yatırım
· Sıkı çalışma
· Tutarlılık
· Öngörü
· Sürekli gelişen strateji
Mağazacılık bir yatırımdır ve potansiyel getirisi, kalıcı müşteri sadakatidir. Olumlu bir deneyimi oluşturan unsurlar her marka için farklı olabilir ancak veriler nettir: Olumlu bir müşteri deneyimi sunmanın somut faydaları var.