Ülkemizde tekstil ihracatının canlanması ve büyüme potansiyelini gerçekleştirmesi için atılabilecek adımlar:
1. Katma Değerli Ürünlere Yönelme
Türkiye, düşük katma değerli ürünlerden ziyade, teknoloji, yazılım, olanaklarını da kullanarak yüksek katma değerli ürünlere odaklanmalı. Ar-Ge yatırımlarını artırarak, yerli üretimde yenilikçi ve rekabetçi ürünler geliştirmek önemli.
2. Pazar Çeşitlendirmesi
İhracat pazarları çeşitlendirilerek, belli bölgelere olan bağımlılık azaltılabilir. Asya, Afrika ve Latin Amerika gibi yükselen pazarlar hedeflenebilir.
3. Sürdürülebilir Üretim ve Yeşil Dönüşüm
Dünya genelinde çevresel hassasiyet artıyor. Türkiye’nin sürdürülebilir üretim ve yeşil dönüşüme yönelik adımlar atarak, bu konuda duyarlı pazarlarda rekabet gücünü artırması gerekir.
4. Dijitalleşme ve E-Ticaretin Geliştirilmesi
Dijitalleşme ve e-ticaret alanında yatırımların artırılması, özellikle KOBİ’lerin uluslararası pazarlara erişimini kolaylaştırabilir. Bu, Türkiye’nin ihracat potansiyelini artırabilir.
5. Kalite ve Marka Değeri
Türk markalarının global pazarda tanınırlığı artırılmalı. Kalite ve güvenilirlik, müşteri sadakati yaratmak için önemli faktörler.
6. Lojistik ve Altyapı Gelişimi
Türkiye, stratejik konumunu lojistik anlamda daha etkili kullanabilir. Lojistik altyapısının geliştirilmesi ve maliyetlerin düşürülmesi, ihracatı artırabilir.