E-ticaret siteleri, her geçen gün artıyor ancak e-ticarete giren herkes başarılı olamıyor. Yanlış stratejiler nedeniyle birçok e-ticaret sitesi kapanıyor. Fakat doğru reklam ve pazarlama yöntemleriyle yüksek cirolar yapan e-ticaret siteleri de var. Üstelik bu siteler sanıldığı gibi ünlü markalara ait siteler değil.
İlk İzlenim Çok Önemli
Öncelikle kullanıcıların, sitenizi beğenip beğenmediğine karar vermesi 50 milisaniye alıyor ve ilk izlenim için asla ikinci bir şansınız olması düşünülemez. Bu nedenle, ilk izlenim yıllarca etkisini koruduğu için olabildiğince yaratıcı olmalısınız. Bu izlenim size bir ömür boyu müşteri kazandırabilir.
Mobilde Olmalısınız
Ortalama bir insan günde en az 100 dakikasını cep telefonu ile geçiriyor. Mobil uygulamalar dünya çapında tüketici davranışlarında artan bir rol oynuyor. Tüketiciler 2014 yılında mobil uygulamalar yardımıyla 204 milyar dolar harcamıştı, 2018 yılında bu rakam 626 milyar dolara çıktı. Siz de e-ticaret işlemlerinizi mobil cihazlarla uyumlu hale getirmediğiniz sürece üç ile beş yıl içinde piyasadan silinmeniz işten bile olmayacak.
Sosyal Medya Olmazsa Olmaz
Sosyal medyayı ihmal etmek ya da sosyal olarak ortalarda görünmemek online işiniz için alabileceğiniz en kötü karar. Aslında sosyal medya, işinizin merkezinde olmalı.
Ürünlerinizi ilgi çekici, iyi tasarlanmış, dikkat çekici hale getirerek Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest ve Tumblr’da paylaşın.
Ürün Fotoğrafı Sayısını Arttırın
Görsel iletiler metinlerden 60 bin kat daha hızlı bir şekilde işleniyor. İnsanların yüzde 65’i görsel olarak öğreniyor. Dolayısıyla mesajınızı müşterilere iletmenin en iyi yolu görsel içerik sağlamaktır. Bunun için web sitenizde daha fazla görsel kullanın.
Arama Motorlarını Önemseyin
Başlıklarınızı, URL’nizi ve açıklamalarınızı optimize etmeyi, yararlı ve yeni içerik sağlamayı, web sitenizin yüklenme süresini iyileştirmeyi ve web sitenizi Google başta olmak üzere arama motorlarına kaydetmeyi ihmal etmeyin. Google arayıcılarının yüzde 90’ı sadece ilk üç sonuca tıklıyor. Yani, ürününüz sayfanın en sonunda yer alıyorsa sadece kalan yüzde 10 sizin sitenizi bulacaktır. Arama motoru olmadan bir websitesi kurmak, yön olmadan yol yapmaya benzer.
Canlı Sohbet ve WhatsApp Kullanın
Canlı sohbeti kullanmak, potansiyel müşterilerinizin daha hızlı karar vermesine yardımcı olan bir yöntemdir. Kullanıcılar, bir makine ile değil, bir insanla sohbet ettiklerini hissetmeliler. Canlı sohbet, siteye daha insancıl bir özellik katar. Canlı sohbet stratejisi, kullanıcısına gerçek bir mağazada gibi hissettirir, tüm sorular, bir mağaza asistanı tarafından yanıtlanır.
Hızlı Kayıt Önemli
Ziyaretçilerin sitenize başarıyla kaydolmadan önce bir ya da birkaç sayfalık kayıt formları oluşturmaktan kaçının. Basit bir e-posta adresi ve şifre ihtiyacınız olan her şey.
Kişisel Güvenliği Ön Plana Koyun
Sitenizin, müşterilerinin gizliliği korumak için gerekli özellikleri taşıyan saygın bir site olduğunu garanti etmelisiniz. Güvenli bir platform seçmek, güçlü SSL kimlik doğrulaması kullanmak, tüm siparişleri izlemek, güçlü parolalar sormak ve sızmalara karşı dünya genelinde kullanılan PCI testi yapmak çevrimiçi sahtecilik riskini azaltacak olan tekniklerdir.
Müşteri Odaklı Olun
Basitleştirilmiş alışveriş sepetiyle süreci kolaylaştırmanın yanı sıra uygun fiyat, ücretsiz kargo ve satın alma sürecini olabildiğince kısa tutmak da kullanıcıları çekmek ve sitenize bağlılığını sağlamak bakımından yararlı olacaktır. Bu ilave hizmetler ve yardımlar, müşterinizi sitenize sadık olmasını ve alışveriş etmesi için teşvikini sağlayacak.
Marka İmajı İçin Sosyal Sorumluluk
Marka imajını artırmak için çevre dostu sosyal sorumluluk projeleri iyi olabilir. İyi işler yapan firmaları desteklemek insanların hoşuna gider ve müşterileriniz de çevre dostu olma fırsatı vermenizi takdir edecek.