Türkiye Çok Kanallı Alışverişte Avrupa’nın En İyi Gelişme Gösteren Ülkesi
13 Temmuz 2022E-ticarete yapılan yatırımlar, fiziksel mağazalarda yaşanan dönüşümler ve yeni pazarlama stratejileri derken hepsini bir araya getiren çok kanallı alışveriş, son dönemde popülaritesini artırdı. Google da pandemi sonrası değişen perakende ve tüketici dünyasının güncel durumunu incelemek amacıyla Çok Kanallı Perakende Araştırması...
Tüketici Trendleri 2021 Araştırması>> Tüketicilerin Dijital Alışkanlıkları Hızla Değişiyor
4 Temmuz 2022Deloitte, Dijital Tüketici Trendleri Araştırması 2021 yayınlandı. Çevrim İçi Hayat, Bağlantı Tercihleri, Dijital Hizmetlerin Yükselişi ve Bilgide Güvenlik Endişeleri başlıkları altında pek çok konuyu ele alan araştırma, bu konuların tüketici davranışları üzerindeki etkilerini inceliyor. Araştırmaya göre, Türkiye’den ankete katılanların yarısından...
Amazon Yüksek Teknolojili Giyim Mağazaları Açmaya Hazırlanıyor
27 Haziran 2022Daha önce gıda perakendesi ve kitap mağazaları ile fiziksel perakende formatlarını deneyen Amazon, bu yıl Amazon Style adıyla giyim mağazaları açacağını duyurdu. Giyim satışlarındaki payını arttırmak için yılladır uğraşan Amazon, 2020 yılında pandeminin de etkisiyle Amerika’da 1 numaralı hazır giyim...
E-Ticaret Hacmi 2021’de 381,5 Milyar TL Oldu
20 Haziran 2022Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), 2021 yılına ait e-ticaret verilerini açıkladı. Verilere göre 2021 yılında e-ticaret hacmi 381,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu rakam, 2020 yılına göre yüzde 69’luk artış anlamına geliyor. Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS),...
Ticarette Adil Olan Kazansın!
7 Haziran 2022Rekabet, mal ve hizmet piyasalarındaki girişimcilerin serbest ekonomik kararlar verilebilmesini sağlayan bir yarış! Rekabet Kurulu da piyasa ekonomisinin temelini oluşturan rekabeti, arz ve talep edenlerin pazar koşullarında serbest bir şekilde bir araya gelmesini sağlayarak, toplumun sınırlı kaynaklarının etkin biçimde dağılmasını...
Dijital Çağın Tehditlerine Hazır Olun
30 Mayıs 2022Dijitalleşmenin hızlandığı son yıllarda, tüm dünyada kurumlara yönelik yüksek profilli saldırılar meydana geliyor. Bu saldırılar firmaların yalnızca bütçelerine değil, itibarlarına da zarar veriyor. Dijital güvenlik, şirket içinde artık herkesin sorumluluğunda olan bir konu. Şirketler yeni çağın “dijitehditleri”ne karşı bir an...
“Akıllı” Tüketim Çılgınlığı
23 Mayıs 2022Türkiye’de her 3 kişiden biri fazla kilolu ya da obezite hastası. Toplum olarak giderek yağ bağlıyoruz ve bu yalnızca bizim sorunumuz değil, dünyanın ortak sorunu. Dijitalleşme de de durum aynı! Kontrolsüz dijitalleşme, dünyayı şişirdikçe şişiriyor, hem de her anlamıyla! Hem...
Dijital Çağda “E-İhracat”ın Kuralları
16 Mayıs 2022Gelişen ve yaygınlaşan internet altyapısı hizmetlerinin büyümesiyle ve tüketicilerin e-ticarete giderek daha fazla yönelmesi neticesinde, e-ihracat günümüzde müşteri potansiyelini arttırmak isteyen firmalar için olmazsa olmaz bir durum ve iş modeli haline geldi. Diğer yandan e-ihracat, her ölçekteki firma için pazar...
E-Ticaret Hacmi 2021’de 381,5 milyar TL Oldu
9 Mayıs 2022Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), 2021 yılına ait e-ticaret verilerini geçtiğimiz günlerde açıkladı. Verilere göre 2021 yılında e-ticaret hacmi 381,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu rakam, 2020 yılına göre yüzde 69’luk artış anlamına geliyor. Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi...
Türkiye’de E-Ticaret Ekosistemi Büyümeye Devam Ediyor
1 Mayıs 2022iyzico, Dogma Alares ve ETİD tarafından hazırlanan ‘2021 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’na göre, e-ticaret işlem sayıları 2020’ye göre yüzde 46 artarak 3.4 milyar adet siparişe ve yüzde 69 artış ile 381.5 milyar TL hacme ulaştı. E-ticaret sektörünün 2021 karnesi iyzico,...