Ticarette Adil Olan Kazansın!
7 Haziran 2022Rekabet, mal ve hizmet piyasalarındaki girişimcilerin serbest ekonomik kararlar verilebilmesini sağlayan bir yarış! Rekabet Kurulu da piyasa ekonomisinin temelini oluşturan rekabeti, arz ve talep edenlerin pazar koşullarında serbest bir şekilde bir araya gelmesini sağlayarak, toplumun sınırlı kaynaklarının etkin biçimde dağılmasını...
Dijital Çağın Tehditlerine Hazır Olun
30 Mayıs 2022Dijitalleşmenin hızlandığı son yıllarda, tüm dünyada kurumlara yönelik yüksek profilli saldırılar meydana geliyor. Bu saldırılar firmaların yalnızca bütçelerine değil, itibarlarına da zarar veriyor. Dijital güvenlik, şirket içinde artık herkesin sorumluluğunda olan bir konu. Şirketler yeni çağın “dijitehditleri”ne karşı bir an...
“Akıllı” Tüketim Çılgınlığı
23 Mayıs 2022Türkiye’de her 3 kişiden biri fazla kilolu ya da obezite hastası. Toplum olarak giderek yağ bağlıyoruz ve bu yalnızca bizim sorunumuz değil, dünyanın ortak sorunu. Dijitalleşme de de durum aynı! Kontrolsüz dijitalleşme, dünyayı şişirdikçe şişiriyor, hem de her anlamıyla! Hem...
Dijital Çağda “E-İhracat”ın Kuralları
16 Mayıs 2022Gelişen ve yaygınlaşan internet altyapısı hizmetlerinin büyümesiyle ve tüketicilerin e-ticarete giderek daha fazla yönelmesi neticesinde, e-ihracat günümüzde müşteri potansiyelini arttırmak isteyen firmalar için olmazsa olmaz bir durum ve iş modeli haline geldi. Diğer yandan e-ihracat, her ölçekteki firma için pazar...
E-Ticaret Hacmi 2021’de 381,5 milyar TL Oldu
9 Mayıs 2022Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), 2021 yılına ait e-ticaret verilerini geçtiğimiz günlerde açıkladı. Verilere göre 2021 yılında e-ticaret hacmi 381,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu rakam, 2020 yılına göre yüzde 69’luk artış anlamına geliyor. Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi...
Türkiye’de E-Ticaret Ekosistemi Büyümeye Devam Ediyor
1 Mayıs 2022iyzico, Dogma Alares ve ETİD tarafından hazırlanan ‘2021 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’na göre, e-ticaret işlem sayıları 2020’ye göre yüzde 46 artarak 3.4 milyar adet siparişe ve yüzde 69 artış ile 381.5 milyar TL hacme ulaştı. E-ticaret sektörünün 2021 karnesi iyzico,...
“Nöromarketing” Satış ve Pazarlama İçin Ortak Bir Dil
24 Nisan 2022Duyusal reaksiyonlarımızı karar alma masasına taşıyan bir pazarlama yöntemi olarak tanımlayabileceğimiz nöromarketing/nöropazarlama, son dönemin en çok konuşulan ve pek çoğumuzu aslında içten içe korkutan konularından biri. Aslına bakılırsa dünyada pazarlama alanında nöromarketing uygulamaları çok da yeni sayılmaz. Ancak bu çağın...
E-Yaşam ile Dünya Avcumuzun İçinde…
17 Nisan 2022Teknolojinin yaşamımızın içine iyiden iyiye işlediğini düşünerek şöyle bir geçmişe uzanın. Çok eskiye gitmenize gerek yok! Örneğin 20 yıl öncesine kadar gidin ve o tarihten bugüne kadar kaç kere internet üzerinden araştırma yapmadan alışverişe çıktığınızı, seyahate gittiğinizi, elden fatura ödediğinizi,...
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK>> Nedir? Neden Önemlidir?
11 Nisan 2022İlk başta çevresel etki olarak düşünebileceğimiz sürdürülebilirlik, Birleşmiş Milletler’in 2030 yılına kadar koyduğu 17 ana hedef ve 100’ü aşkın alt hedefle birlikte son derece kapsamlı bir şekilde ele alınıyor. Bu noktada profesyonellere büyük görevler düşüyor. Özellikle bazı endüstrilerin, sürdürülebilirliği uzun...
2022’nin 8 E-Ticaret Trendi
4 Nisan 2022E-ticaret kanalları her geçen gün gelişiyor. Yeni kanunların, yapay zekâ teknolojilerinin gelişmesinin ve içeriğin artan öneminin bunda büyük payı var. 2022’nin e-ticaret trendleri de böyle şekilleniyor. Kişiselleştirme, derin veri analizi, e-ihracat çözümleri, sesli arama, podcast reklamları, videolu alışveriş, Z kuşağı...