E-Ticarette En Yüksek Ciro Artışı %270 ile Giyim Sektöründe
2 Ocak 2023E-ticaret, gerek gerçekleşen cirolar gerekse de işlem hacmi ve sepet sayılarıyla her geçen yıl katlanarak büyümeye devam ediyor. En yüksek artışlar giyim, hırdavat ve mobilya sektörlerinde yaşandı. Özellikle de yoğun kampanyalarla geçen yılın son aylarında ulaşılan ciro rakamları, pek çok...
Tüketici Trendleri Nasıl Değişiyor?
22 Aralık 2022Ipsos, “2022’de Değişen Tüketici Trendleri ve Yüksek Sosyo-Ekonomik Grup Krizi” verilerini yayımladı. Araştırmaya göre, AB grubunda yaşam standartlarından memnun olanların oranı azalırken ekonomik durumun daha kötüye gideceğini düşünenlerin oranı yükseliyor. Araştırma, daha az eğlence, daha az satın alma gibi davranışların hanelerde ölçümlendiği harcamaların...
Tüketici Ürünleri Şirketlerinin Tanıması Gereken 5 Tüketici Kategorisi
13 Aralık 2022Ernst & Young (EY), Geleceğin Tüketici Endeksi araştırmalarının 11’incisini yayınladı. Düzenli göstergelerin yanı sıra hangi değişikliklerin geçici, hangilerinin ise temel nitelikte olabileceğine ilişkin bir perspektif sunan araştırma, Covid-19 tehdidinin geride kaldığının düşünüldüğü bir dönemde, başa çıkılması gereken birçok farklı endişenin...
Sürdürülebilirlik Bir Moda Değil
29 Kasım 2022Simon-Kucher & Partners tarafından bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Küresel Sürdürülebilirlik Çalışması’na göre, enflasyon ve diğer engellere rağmen tüketicilerin dörtte üçü geçen yıla oranla sürdürülebilirliğin kendileri için aynı ya da daha fazla öneme sahip olduğunu belirtiyor. Çalışma, tüketicilerin yüzde 90’ının satın...
Ticaret Bakanlığı Türkiye E-Ticaret Raporu Yayınlandı
22 Kasım 2022Ticaret Bakanlığı, 2022 yılı Türkiye E-Ticaret Raporu’nun ilk 6 ay verilerini yayınladı. Rapora göre Türkiye’de e-ticaret yüzde 116’lık artışla 348 milyar TL olarak gerçekleşirken, e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 5 artarak 18,5 oldu. Ticaret Bakanlığı’nın 2022 yılı Türkiye E-Ticaret Raporu’nun...
Müşteri İçin Her Gün Yeni Bir Deneyim
8 Kasım 2022Yeni bir ürün piyasaya çıktığı zaman en önemli karar, onun fiyatı olarak görülüyor. Müşteriler de yeni ürünleri referans aldıkları başka ürünlerle kıyaslıyorlar, ikisinin kalitesine ve fiyatına bakıyorlar ve rasyonel bir kararla ucuz fiyata yüksek kaliteyi sunan ürünü satın alıyorlar. Peki,...
Müşteri Değişiyor, Alışveriş Hız Kesmiyor
1 Kasım 20221990’lı yılların sonundan itibaren geldiğimiz noktada, bugünün müşterileri için alışverişin artık yalnızca ihtiyaç odaklı bir eylem olmadığını görüyoruz. Yaşamın ve kültürün bir parçası, sosyalleşmenin farklı bir kanalı aynı zamanda… Bugün “değişen müşteri”yi satın almak istediği ürünü önce internetten araştıran, fiyat...
Hibrit Çalışma Nedir?
24 Ekim 2022HubSpot, 2022 Hibrit Çalışma Raporu’nu yayınladı. Rapor için 8 farklı sektörden 4 binin üzerinde çalışanla (uzaktan, ofiste ve esnek) görüşen HubSpot’un ortaya koyduğu sonuçlar, farklı çalışma biçimlerini anlamak için önemli veriler içeriyor. Pandemiden önce Hibrit Çalışma terimini duymadıysanız yalnız değilsiniz....
Metaverse’de Neler Oluyor?
10 Ekim 2022McKinsey & Company “Metaverse’de Değer Yaratmak” adlı raporunu geçtiğimiz günlerde yayınladı. Metaverse’de değer yaratmak için dikkat edilmesi gerekenlerin paylaşıldığı raporda; tüketicileri, nelerin heyecanlandırdığının yanı sıra genel olarak şirketlerin başarılı uygulama alanları ve metaverse yatırımları da ele alınıyor. McKinsey & Company,...
Sürdürülebilir Başarının Anahtarı>> KALİTE
3 Ekim 2022Bugün pek çok kişi için ürün ve hizmetlerin kalitesi fiyatından çok daha önde geliyor. Özellikle genç kitle satın aldığı hizmet ve ürünlere ödediği bedelden daha çok o hizmet ve ürünlerden aldığı verime, kullanım süresine, ürünlerle ilgili problem yaşayıp yaşamayacağına çok...