Sürdürülebilirlik Bir Moda Değil
29 Kasım 2022Simon-Kucher & Partners tarafından bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Küresel Sürdürülebilirlik Çalışması’na göre, enflasyon ve diğer engellere rağmen tüketicilerin dörtte üçü geçen yıla oranla sürdürülebilirliğin kendileri için aynı ya da daha fazla öneme sahip olduğunu belirtiyor. Çalışma, tüketicilerin yüzde 90’ının satın...
Ticaret Bakanlığı Türkiye E-Ticaret Raporu Yayınlandı
22 Kasım 2022Ticaret Bakanlığı, 2022 yılı Türkiye E-Ticaret Raporu’nun ilk 6 ay verilerini yayınladı. Rapora göre Türkiye’de e-ticaret yüzde 116’lık artışla 348 milyar TL olarak gerçekleşirken, e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 5 artarak 18,5 oldu. Ticaret Bakanlığı’nın 2022 yılı Türkiye E-Ticaret Raporu’nun...
Müşteri İçin Her Gün Yeni Bir Deneyim
8 Kasım 2022Yeni bir ürün piyasaya çıktığı zaman en önemli karar, onun fiyatı olarak görülüyor. Müşteriler de yeni ürünleri referans aldıkları başka ürünlerle kıyaslıyorlar, ikisinin kalitesine ve fiyatına bakıyorlar ve rasyonel bir kararla ucuz fiyata yüksek kaliteyi sunan ürünü satın alıyorlar. Peki,...
Müşteri Değişiyor, Alışveriş Hız Kesmiyor
1 Kasım 20221990’lı yılların sonundan itibaren geldiğimiz noktada, bugünün müşterileri için alışverişin artık yalnızca ihtiyaç odaklı bir eylem olmadığını görüyoruz. Yaşamın ve kültürün bir parçası, sosyalleşmenin farklı bir kanalı aynı zamanda… Bugün “değişen müşteri”yi satın almak istediği ürünü önce internetten araştıran, fiyat...
Hibrit Çalışma Nedir?
24 Ekim 2022HubSpot, 2022 Hibrit Çalışma Raporu’nu yayınladı. Rapor için 8 farklı sektörden 4 binin üzerinde çalışanla (uzaktan, ofiste ve esnek) görüşen HubSpot’un ortaya koyduğu sonuçlar, farklı çalışma biçimlerini anlamak için önemli veriler içeriyor. Pandemiden önce Hibrit Çalışma terimini duymadıysanız yalnız değilsiniz....
Metaverse’de Neler Oluyor?
10 Ekim 2022McKinsey & Company “Metaverse’de Değer Yaratmak” adlı raporunu geçtiğimiz günlerde yayınladı. Metaverse’de değer yaratmak için dikkat edilmesi gerekenlerin paylaşıldığı raporda; tüketicileri, nelerin heyecanlandırdığının yanı sıra genel olarak şirketlerin başarılı uygulama alanları ve metaverse yatırımları da ele alınıyor. McKinsey & Company,...
Sürdürülebilir Başarının Anahtarı>> KALİTE
3 Ekim 2022Bugün pek çok kişi için ürün ve hizmetlerin kalitesi fiyatından çok daha önde geliyor. Özellikle genç kitle satın aldığı hizmet ve ürünlere ödediği bedelden daha çok o hizmet ve ürünlerden aldığı verime, kullanım süresine, ürünlerle ilgili problem yaşayıp yaşamayacağına çok...
Her 10 Kişiden 7’sinin Kredi Kartı Var
20 Eylül 2022Ipsos, Antikriz Raporu’ndan derlediği verilerle elde ettiği kredi kartı kullanımındaki tutum ve davranışları yayınladı. Verilere göre bireylerin %61’inin kendine ait bir kredi kartı bulunuyor. %9’unun ise kullandığı bir ek kart var. Toplamda kredi kartı kullanan bireylerin oranı, %70. Kredi Kartı...
Tüketici, Pandemi Sonrası Daha Çeşitli Markalara Yöneldi!
12 Eylül 2022NielsenIQ, tüketicilerin marka tercihleri hakkında en güncel bilgileri ortaya koyan “Balancing Act” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya göre; Türkiye’deki tüketicilerin %62’si Covid-19 dönemi öncesine göre çok daha çeşitli markaları satın aldıklarını ifade ediyor. Tüketiciler, büyük ölçüde kendileriyle mükemmel bir şekilde eşleşen...
İnternetten En Fazla Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar Satın Alınıyor
5 Eylül 2022Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2022 yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması’nın sonuçlarını yayınladı. Araştırmaya göre e-ticaret kullanım oranı, 2021 yılında %44,3 iken 2022 yılında %46,2 oldu. İnternetten en fazla %71,3 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar satın alındı. Bunu, %50,2...