Tekstilin Geleceği: Mevcut Duruma Bir Bakış
20 Şubat 2024Tekstil endüstrisi dünya çapında milyonlarca insanı istihdam eden küresel bir endüstri. Her yıl trilyonlarca dolar gelir elde ederek küresel ekonomiye önemli bir katkıda bulunuyor. Tekstil sektörünün Asya, Avrupa ve Kuzey Amerika’da önemli üretim ve tüketim merkezleri bulunuyor. Küresel tekstil endüstrisi,...
Tekstilin Yakın Geleceğine Bir Bakış
2 Şubat 2024Pek çok sektörde olduğu gibi hazır giyim sektörüne de yakın gelecekte damga vuracak trendler şimdiden belli: Kişiselleştirme, yapay zekâ ve tabi ki sosyal medya ‘influencer’ları. Hiper Kişiselleştirme Yapay Zekâ Destekli Özelleştirmeyle Buluşuyor Tüketiciler kişiselleştirilmiş ürünler talep ettikçe, herkese uyan tek...
E-Ticarette En Çok Satış Yapan Sektör, Tekstil ve Giyim
28 Ocak 20242023’ün ilk yarısı için e-ticaret sektörüyle ilgili veriler paylaşıldı. Verilere göre hangi sektörlerin daha çok ciro yaptıkları gibi e-ticaretle uğraşanlar için hayati olan bilgiler ortaya çıkmış oldu. İnternet kullanımının yaygınlaşması ile hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelen e-ticaret, bugün aradığımız her...
Yeni Nesil Teknoloji Yatırımlarına Sürdürülebilirlik Yön Veriyor
7 Kasım 2023EY Endüstrilerin Geleceği Araştırması 2023, gelişmekte olan yeni nesil teknolojilere yönelik yatırım kararlarında sürdürülebilirliğin temel bir etken olarak öne çıktığını gösteriyor. Türkiye’den yoğun bir katılımın olduğu küresel araştırmaya katılan işletmelerin %76’sı, çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) konularını, bu alandaki yatırımlarında...
Türkiye’de E-Ticaret Sektörü 800 Milyar TL Hacme Ulaştı
24 Temmuz 2023Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu yayınlandı. Rapora göre Türkiye’de e-ticaret sektörünün ekonomik büyüklüğü 2022 yılında 801 milyar TL’ye ulaştı. İşlem sayısı, 2020 yılındaki değerinin 2 kat üzerine çıkarak 4.8 milyar adede yükseldi. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), iyzico ve Dogma Alares...
İşlerin Geleceği Raporu Yayınlandı
11 Mayıs 2023Dijitalleşmenin hız kazandığı günümüzde iş piyasası da büyük bir dönüşüm geçiriyor. Dünya Ekonomik Forumu (World Economic Forum/WEF) tarafından yayımlanan bir rapora göre, gelecek 4 yıl içinde iş piyasasında büyük değişimler yaşanacak. Teknolojinin gelişmesi ve dijitalleşmenin yaygınlaşması ile birçok iş, yerini...
Markalar, Tüketici Taleplerindeki Değişimi Dikkate Almalı
2 Mayıs 2023Ernst & Young, Future of Retail (Perakendenin Geleceği) araştırmasını yayınladı. Tüketicilerin değişen beklentilerine ışık tutan ve şirketlere içinde bulunduğumuz yeni döneme yönelik öneriler sunan araştırma, tüketicilerin beklentilerindeki değişime bağlı olarak, üreticilerin ve perakendecilerin müşteri odaklı değer sunmaya her zamankinden daha...
2023’ün Müşteri Deneyimine Yönelik 5 Trendi
24 Nisan 2023EnsembleIQ ve AWS tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, teknoloji liderlerinin %87’sinin 2023’te teknoloji bütçelerini korumayı veya arttırmayı beklediklerini gösteriyor. Ayrıca müşteriler için kapsayıcı deneyimler ve akıllı mağazalar ön planda olacak. Tüketici dirençli olmaya devam ederken seyahat canlanıyor ve tedarik...
Türkiye’de E-Ticaret 800 Milyar Lirayı Aştı
18 Nisan 2023Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) 2022 yılı e-ticaret verilerini açıkladı. Ülkemizde e-ticaret sektörünün hızla büyüdüğünü gösteren verilere göre 2022 yılında e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre %109’luk artış gösterdi. Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), 2022...
Mastercard Global Ekonomi Enstitüsü’nün “2023 Perakende Trendleri Raporu” Yayınlandı
4 Nisan 2023Mastercard Global Ekonomi Enstitüsü, 2023 yılında hem global perakende sektörü hem de tüketici içgörülerine yer verdiği “2023 Perakende Trendleri Raporu”nu yayınladı. Rapor, birçok tüketicinin seyahat ve yeme-içme alışkanlıklarını sürdürebilmek için günlük hayattaki bazı harcamalarını kıstığını ortaya koyuyor. Mastercard’ın hem global...