Twentify Araştırma’nın yapay zekâ destekli platformu Quals.ai ile Fransa genelindeki tüketicilerle gerçekleştirdiği araştırma, sürdürülebilirliğin moda üzerindeki etkilerini ortaya koyarken moda markalarının tüketici davranışlarını nasıl etkilediğini de gözler önüne seriyor.
Tüketiciler sürdürülebilirlik konusunda büyük beklentiler içinde… Çoğu tüketici, sürdürülebilirliği çevresel etkilerin azalması ve etik üretim süreçleriyle ilişkilendiriyor. Ancak, yüksek fiyatlar bu tür ürünlerin tercih edilmesini zorlaştırıyor.
Moda markaları, geri dönüşümlü malzemeler ve etik üretim süreçlerine odaklanıyor. Ancak, bazı tüketiciler bu uygulamaları yetersiz ve şüpheli buluyor. Buna karşılık, geri dönüşümlü malzemelerin moda endüstrisinde giderek daha popüler hale geldiği belirtiliyor.
Sürdürülebilirlik, bazı tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını etkiliyor. İkinci el alışveriş ve etik markalar tercih edilen seçenekler arasında.